unbroken - 35+36 (annars otroligt kort)

Jag gillade verkligen inte att se henne lida, och hon skrek utav ren smärta.
Det skar i mig, jag skulle göra allt för att det var jag istället.
"Bara lite kvar nu"
Jag satt kvar brevid henne och pussade på hennes hand samtidigt som hon höll i den väldigt hårt.
"Du gör det bra älskling"
Hon krystade ett par gånger till och sen när det tog slut kunde man höra ett nytt skrik, nämligen från Jazmyn. Alison kollade på henne lättat och tårar rann längs hennes kind.
Hon var världens finaste efter Alison och jag fick klippa navelsträngen och dom bar bort henne till skötbordet. Alison försökte sätta sig upp men gav upp och slappnade av, ingenting hade gått fel, som jag hade varit rädd för.
"Vill du hålla henne?" frågade dom Alison och det lät som den dummaste frågan någonsin.
Hon nickade och tog ut sina händer, hon var inlindad i en handuk eller flitar och hon höll henne hårt mot hennes bröst.
Jag kunde inte se så mycket utav hennes ansikte men jag var bara så otroligt lycklig när jag såg Alison gråta och le när hon kollade på henne.
Efter en stund så ville Alison vila, vilket jag verkligen förstod så dom gav henne till mig. När jag fick henne i min famn så kom så mycket känslor fram, jag kunde inte låta bli att le. Hon var så vacker och jag höll henne i min famn, mitt barn.
Jag hade aldrig känt något så starkt förut, allting annat bara försvann omkring mig och hon sov så sött i min famn.
-
Jag gick före Alison när vi gick in, jag bar Jazmyn i hennes nya rum och ner i hennes mysiga säng. Hon sov och märkte ingenting, men fann sig snabbt tillrätta.
Sedan hjälpte jag trötta Ali att ta av hennes skor och hon la sig också i sängen för att sova lite. Istället för att titta på Ali som alltid innan tog jag en stol och satte mig i Jazmyns rum. Jag tittade på henne medans hon sov och studerade varenda rörelse som hon gjorde.
När hon gjorde ett ljud ifrån sig blev jag rädd och tänkte bära upp henne, men så insåg jag att hon fortfarande sov och forsatte kolla på henne.
"Justin?" ropade Ali och jag gick in i sovrummet med Jazzy och satte mig brevid henne samtidigt som jag väldigt försiktigt la henne brevid Ali.
Hon såg så stolt utan när hon tittade ner på henne och rörde försiktigt vid hennes ansikte.
"Så vacker" mumlade hon.
"Jag vet"
Jag la mig ner också, och Jazzy var faktiskt vaken. Hon gjorde inte så mycket utan hade sin hand i munnen och vi tittade båda två på henne.
"Du kommer bli världens bästa mamma" sa jag och log.
Jag gillade verkligen inte att se henne lida, och hon skrek utav ren smärta.
Det skar i mig, jag skulle göra allt för att det var jag istället.
"Bara lite kvar nu"

Jag satt kvar brevid henne och pussade på hennes hand samtidigt som hon höll i den väldigt hårt.
"Du gör det bra älskling"
Hon krystade ett par gånger till och sen när det tog slut kunde man höra ett nytt skrik, nämligen från Jazmyn. Alison kollade på henne lättat och tårar rann längs hennes kind.
Hon var världens finaste efter Alison och jag fick klippa navelsträngen och dom bar bort henne till skötbordet. Alison försökte sätta sig upp men gav upp och slappnade av, ingenting hade gått fel, som jag hade varit rädd för.
"Vill du hålla henne?" frågade dom Alison och det lät som den dummaste frågan någonsin.
Hon nickade och tog ut sina händer, hon var inlindad i en handuk eller flitar och hon höll henne hårt mot hennes bröst.
Jag kunde inte se så mycket utav hennes ansikte men jag var bara så otroligt lycklig när jag såg Alison gråta och le när hon kollade på henne.

Efter en stund så ville Alison vila, vilket jag verkligen förstod så dom gav henne till mig. När jag fick henne i min famn så kom så mycket känslor fram, jag kunde inte låta bli att le. Hon var så vacker och jag höll henne i min famn, mitt barn.
Jag hade aldrig känt något så starkt förut, allting annat bara försvann omkring mig och hon sov så sött i min famn.

-

Jag gick före Alison när vi gick in, jag bar Jazmyn i hennes nya rum och ner i hennes mysiga säng. Hon sov och märkte ingenting, men fann sig snabbt tillrätta.
Sedan hjälpte jag trötta Ali att ta av hennes skor och hon la sig också i sängen för att sova lite. Istället för att titta på Ali som alltid innan tog jag en stol och satte mig i Jazmyns rum. Jag tittade på henne medans hon sov och studerade varenda rörelse som hon gjorde.
När hon gjorde ett ljud ifrån sig blev jag rädd och tänkte bära upp henne, men så insåg jag att hon fortfarande sov och forsatte kolla på henne.

"Justin?" ropade Ali och jag gick in i sovrummet med Jazzy och satte mig brevid henne samtidigt som jag väldigt försiktigt la henne brevid Ali.
Hon såg så stolt utan när hon tittade ner på henne och rörde försiktigt vid hennes ansikte.
"Så vacker" mumlade hon.
"Jag vet"
Jag la mig ner också, och Jazzy var faktiskt vaken. Hon gjorde inte så mycket utan hade sin hand i munnen och vi tittade båda två på henne.
"Du kommer bli världens bästa mamma" sa jag och log.





En hel vecka passerade och jag hade blivit van med Jazzy, redan dagen efter gick vi långa promednader med tanke på att jag ville ha tillbaka min gamla kropp.
Justin gjorde intervjuver med tanke på att rätt så många ville prata med honom om allting, och han var rätt så ärlig. Men inte helt.
Han erkände att det var hans barn, men att han ville hålla henne lite privat.

Ganska många kollade efter mig medans jag gick, med tanke på att jag gick runt med Justin Bieber's barn. Två dagar efter så hade faktiskt en tjej kommit fram och frågat om hon fick se henne, vilket jag tillät, bara hon inte tog bilder eller rörde.

Jag gillade alla snälla fans, men sen fanns dom som ville döda henne.
Det var mest haters som ville döda henne, för hans fans ville ju skydda henne, det var mig dom inte gillade.
Både jag och Justin hatade att det var vårt fel att våran en veckas gamla bebis var hatad, men det fanns ingenting vi kunde göra åt det.

Jag åt nyttigt, även om Justin tyckte jag var bra som jag var, klagade på mig om det men jag sa att det var mitt beslut så länge jag inte blev underviktig.
Jag planerade inte det heller, utan jag ville bara ha min smala mage och mina kurvor tillbaka.
Både Pattie och min familj hade hälsat på, vi tänkte även på att åka till Kanada snart så alla kunde hälsa på henne samtidigt.

-

"Ali?"
Justin gick snabbt in och i famnen hade han ett stort paket, jag tittade på honom med stora ögon medans jag ammade Jazzy.
"Jag tyckte vi kom överens om att hon inte skulle vara bortskämd?"
Han skrattade och satte sig på knä på golvet och började plocka isär alla saker. Som tur var det bara en sån där sak, så hon kunde ligga på golvet och så hängde det ner saker som hon kunde leka med från självaste ställningen.

"Jätte fint" sa jag och log.
"Och en nalle till"
Jag himlade med ögonen och han la en stor nalle på soffan.

"Jag ska börja gymma imorgon, så kan du ta henne två timmar?" frågade jag medans vi myste i sängen. Inget sådant mys, utan med att vi kollade på Jazzy när hon sov.
Justin skulle få sin överraskning när jag hade fått min kropp tillbaka någorlunda, om han nu kunde vänta sålänge.
"Javisst, men du är jätte vacker som du är"
"Sluta, jag gör det för vår skull, okej? Jag mår bättre såhär"
"Om du säger så"
Vi pussade varandra godnatt innan vi somnade.

en till 00:00 för att fira det nya året, 2012 here we come bitches! 



Kommentarer
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-31 @ 17:28:10
Postat av: Johanna

mer :)

2011-12-31 @ 17:31:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Felizia

Yaaay! AWESOME!

2011-12-31 @ 18:12:33
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

ÄLSKAR! :)

2011-12-31 @ 20:22:42

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0