Live, laugh & love - Interviews - episode 13


Jag ställde mig utanför och kollade på vårat hus, här hade jag bott enda sedan jag var sex år gammal. Innan det hade vi bott i en lägenhet mitt i stan. Jag behövde inte vänta länge på Justin, han kom nästan direkt och när jag klev in i bilen hörde jag min egen låt.


" Justin. " klagade jag och rodnade.

" Du är såååå bra, får aldrig nog utav låten. " sa han leendes och började köra.

" Okej, första radiokanalen kommer spela din låt, dom andra får du sjunga på. "

" Okej, vänta ska bara twittra om det. " Jag tog fram mobilen och tryckte på twitter, min sida dök upp och jag tryckte längst i hörnet för att skriva en tweet.


Cant believe it! Skyscraper is on Itunes NOW. Go and buy it, luv yah guys.


Sedan en till:


See ya at Los Angeles NRJ radiostation! And after that i'll be at ... yeah something ;)


Sedan kollade jag på mina mentions och det var fullt med tweets om min låt, jag RT flera stycken och följde dom.

" Alla gillar den va? "

" Ja, hur kunde alla veta? "

Han gav mig ett hemlighetsfullt uttryck och jag suckade. " Jag hoppas verkligen inte att .. JUSTIN !! " Jag såg att han hade skrivit en tweet om mig..


My friend @alyssabaker 's song SKYSCRAPER is on ITUNES NOW ! She have serious #swag .


" Vad? Folk borde veta direkt, har du sett Itunes lista? "

" Nej? "

" Du ligger redan trea. " log han och jag blev alldeles mållös.

" VA?! "

" Japp.. sa ju att du är helt enkelt bäst. "

" TACK JUSTIN ! "

"Det var så lite, du behöver inte hyperventliera. "

" Jo, dethär är helt sjukt! "

Jag skrev ännu en tweet, hehe:


THANKS GUYS! IM THIRD ON ITUNES! ITS ALL BECAUSE OF YOU, I LOVE YOU.. THANKS THANKS THANKS! and thanx @justinbieber for helping me.

 


Som om det inte vore tillräckligt bra att jag var trea på Itunes så var jag även TT på twitter. Mitt liv var verkligen helt perfekt just nu, jag fick några grattis sms, bland annat utav Lucas vilket var mest förvånade, förvånande nog.


Vi gick in i ett hus, sedan in i hissen och det låg på femte våningen.

" Du behöver inte svara om du vill, bara så att du vet. " sa han och jag nickade.

" Äh, jag klarar mig nog. "

" Detdär lägret var ganska bra, för alla. Du fick en egen sång, och kommer säkert få mycket mer och Amy, ja du vet hon lilla tjejen. Hon fick vara med i en serie på Disney Channel. "

" Va? Är det sant?"

" Ja, hon är så söt. "

" Då måste jag verkligen hälsa på henne nångång, detdär lägret förändrade mitt liv. Jag ångrar verkligen inte att jag åkte dit."

" Nej, du vet ingenting bra kommer lätt. Det är en lång väg upp, men utsikten är fin. "

" Aw, det var bra sagt Justin. "

" Don't let the haters bring you down. "


Hissdörrarna gled upp och jag tittade in, det första man kunde se var självaste studion och mickarna. Dom vinkade glatt när dom såg oss och vi gick till ett annat rum för att prata med dom lite först.


" Hej! Vad roligt att ni kunde komma! "

" Hejsan, jag heter Alyssa Baker. " sa jag och skakade hand med en tjej.

" Jag heter Marie. Så ni måste vara Justin ? Och därbak kommer nu Kenny?"

" Ja precis. "


Kenny kom in i rummet för han hade tagit hissen efter.

" Trevligt att träffas, vi går in hit och förebreder medans en låt spelar, kom! "

Vi gick in i rummet och jag satte mig på en stol medans Justin och Kenny lutade sig emot väggen.

" Vi är i sändning om tre..två .. en .. Nu är vi tillbaka med Alyssa Baker som släppte sin låt Skyscraper idag! Hej Alyssa! "

" Hejsan. " skrattade jag.

" Så din låt som släpptes idag, är redan ganska känd efter bara några timmar. Hur kan det komma sig? "

Jag log emot Justin och drog efter andan.

" Jag vet inte, jag har väl Justin att tacka för det. "

" Justin? Med det menar du Justin Bieber? "

" Hehe ja. "

" Så han är ju också här faktist, men berätta vad är du och Justin? "

" Vi är vänner, han hjälpte mig hit där jag är idag. Så jag har honom att tacka för allting. "

" Okej, ja han twittrade faktist om det. Det fick beliebers att lyssna på dig, det är vad dom kallas väl? Beliebers? "

" Uh, jag tror det. "

" Okej, vad ska du kalla dina fans'? "

" Jag har ju faktist inte kommit så långt om man säger så, jag släppte min låt för några timmar sen. " skrattade jag och hon skrattade också.

" Ja juste. "

" Men vi pratade ju om Justin, är det liksom vanligt för dig att bara se kändisar sådär? För dig verkar det som att Justin är helt normal. "

" För mig är Justin normal. Men nej, jag har inte sett många kändisar alls. När jag såg Usher för första gången höll jag på att svimma faktist. "

Hon började skratta " Tur att det inte hände iallafall. Så berätta om dig själv. "

" Ja .. jag bor i Los Angeles och går i High School. Jag går på cheerleding och har en häst, det är väl mitt liv ungefär. Nu på sistonde har jag ju därimot haft lite fullt upp med låten och så, men ja, nu får vi se hur allting kommer bli."

" Det låter skönt! Nu ska vi inte prata upp all din tid, låt oss lyssna på Skyscraper ! "

" Ja, tack för allting. Hoppas vi ses igen! "

" Ja, tack detsamma! Häääär är Alyssa Bakers låt som går att köpa på Itunes SCYSCRAPER! "


Låten spelades igång och jag tog av hörlurarna. Vi småpratade lite innan vi var tvungna att gå för att inte missa flyget till New York och sedan Hartford.


Alla frågor liknade varandra, men jag gillade nog mest New York där vi var sist. Vi var så trötta där så vi hyrde ett hotell där vi skulle sova, jag skulle därför även missa skolan imorgon.

" Fyyyfan vad trött jag är. " mumlade jag och slängde mig i sängen.

" Jag med! Imorgon ser dagen nästan likadan ut, du får gå till skolan på Onsdag, det är väl på fredag du åker till Florida? "

" Ja, det är det. Ska du gå till ditt rum nu? "

" Ja, jag tänkte väl det. Vi ses imorgon. "


Jag gick fram till honom och gav honom en lång kram, han höll om mig hårt och drog in min doft.

" Dröm sött babe. "

Han kysste min kind och log sedan, efter det gick han och stängde dörren efter sig. Omtöcknad satte jag mig på sängen, hans doft, hans kyss på min kind och hans ord förvirrade mig. Men jag ska inte neka att jag inte gillade det, jag drog täcket över mig och somnade säkert på tio sekunder tänkades på Lucas.. och Justin.


Hörde dig på radion, ganska mycket frågor om Justin om du frågar mig.. men jag är stolt över dig, ses ikväll hoppas jag. Puss


från Lucas.


Vi satt i flygplanet påväg hem, äntligen! Jag gillade intervjuver och sånt, men att aldrig få ens vila, eller sova ordentligt tar verkligen på krafterna. Jag svarade såklart:


Tack älskling. Vi ses hos mig klockan nio, kram!


" Okej, förlåt! " sa Justin och jag vände trött huvudet emot honom.

" Uh va? "

" Jag vet att du hatar flygplan, ändå tvingar jag dig hit. Dessutom har jag kanske bokat in lite onödigt mycket. "

" Nej, men lägg av. Hur vet du förresten att jag hatar flygplan? "

" Du har sagt det till mig? "

" Minns du allting jag har sagt till dig? "

" I stort sett, ja. "

" Wow. "

" Va? "

" Nej ingenting. " mumlade jag och vände bort huvudet. Igår när han hade kysst min kind kändes som en dröm, jag vågade inte säga någonting ifall om jag skulle ha drömt. En resturangvagn åkte in på korridoren och jag suckade av lättnad.


" Äntligen, jag är vrålhungrig. "

Justin började skratta.

" Vill ni beställa någonting? " frågade en vänlig röst.

" Ja tack, chips och cola. "

Hon räckte fram vad jag beställt och jag betalade.

" Du då? " hon kollade på Justin och han skakade på huvudet.

" Nej tack. Eller har ni sour patch kids? "

" Uh ja .. vill du ha det? "

" Ja, två påsar.. "

Hon räckte fram det, och han betalade också.


" Du älskar dendär godisen va? "

" Ja, du var väl hungrig? " frågade han med munnen full av godis.

" Jo? Jag äter chips. " sa jag och stoppade in chips i munnen.

" Ni behöver inte käka upp hela snacksavdelningen. " log Kenny från sätet bakom.

" Ey, jag är hungrig. " sa jag och öppnade min burk cola. " och törstig. " Jag räckte burken mot min mun för att dricka men då tog Justin burken ur mina händer och drack själv.

" Justin. " suckade jag och gjorde en ledsen min.

Han log bakom burken och drack några klunkar innan han gav tillbaka den.

" Förlåt. " sa han och spelade ledsen också.


Justins perspektiv:


Jag kollade in i hennes fina ögon och räckte burken mot henne, hon tog snabbt emot den och la den på brickan hon fällt upp framför henne. Hon åt yttligare några chips och jag snodde två utav henne.

" Beställ eget! " skrattade hon och slog bort mina händer.

" Här, du får godis. " sa jag och la påsen framför henne. Hon tog några stycken och la dom i munnen.

" Blä. " sa hon sedan och rynkade på näsan samtidigt som hon räckte ut tungan.

" Dom är ju jättegoda. "

" Verkligen inte, det smakar .. blä. "

" Det gör det inte. Svälj bara, då får du beställa vad du vill till mig och jag måste äta upp det. "

" Deal. " sa hon snabbt och svalde godisarna med en äcklad min samtidigt som hon vinkade in vagnen..

" Vill ni beställa något mer? "

" Ja, har ni saltgurka? "

" Åh nej. " viskade jag för mig själv och jag kunde höra Kennys skratt bakom.

" Ja, det skulle jag kanske kunna ordna. Hur många? "

"


" Två?" ekade jag och kunde redan känna den äckliga smaken i munnen.

" Ja, två tack. " log hon och tjejen gick iväg.

" Vadå två? Vi hade bara deal om en! "

" Ja jag vet. " skrattade hon. " men jag vill också ha. "


Jag gjorde en äcklad min och kollade på henne samtidigt som servetrisen kom tillbaka med saltgurkor och la båda två framför oss på en liten tallrik.

" Jag visste inte hur ni ville ha dom serverade, men ni får dom gratis för min dotter älskar Justin Bieber så ha en trevlig måltid. "

" Tack så mycket. " sa jag och tog en servett och skrev snabbt min autograf.

" Ge denna till din dotter. "

" Åh tack så mycket! Dethär kommer verkligen göra henne jätteglad, tack så mycket! " sa hon och la händerna i kors.

" Det var så lite. "

Hon försvann och Alyssa kollade utmanade på mig. " Smaklig måltid. "


Hon tog sin i handen och tog en tugga. " Så gott! " medans jag försiktigt la den i munnen och försökte ta en tugga utan att spy. Jag höll för näsan med andra handen och svalde den första biten.

" Alyssa, jag kommer spy. " sa jag allvarligt och tog ner saltgurkan igen.

" Du lovade. " sa hon ledset och hade redan ätit upp halva.

" Ja jag vet.. men.. åh. " sa jag och tog en till tugga, jag hade trots allt lovat och jag ville inte svika henne.

Planet landade strax därefter och jag kunde direkt se Alyssas lättade min såfort vi var på marken. Vi tog våra väskor och gick ut ur flygplatsen.

" Klockan är redan åtta, jag måste vara hemma nio. " sa hon och vi gick emot parkeringen.

" Okej, men vi hinner nog! "


Vi satte oss i bilen och jag körde hem oss båda, hon var hemma exakt nio och då förstod jag varför hon skulle vara hemma nio. Hennes pojkvän, Lucas satt redan utanför och väntade och reste sig upp när han såg bilen parkera.


" Tack för skjutsen, vi syns väl efter jag kommer från Florida. "

" Ja, det gör vi nog. Om inget akut händer, eller ja du vet, någon ringer in och vill ha dig där. Då måste du komma, med tanke på att allting är så nytt för dig. "

" Ja, det lovar jag. Jag måste gå nu, Lucas väntar som du kanske ser. Hejdå Justin, jag har haft jättetrevligt som vanligt. " hon kramade om mig och jag besvarade kramen.

" Jag också, vi ses. "

Hon log ett stort leende och klev ut ur bilen, pojkvännen gav mig en arg blick innan han kramade om Alyssa och jag körde iväg.


Alyssas perspektiv:

" Hej älskling. " kvittrade jag och kramade om honom, jag kysste honom snabbt och gav honom ett leende.

" Hej du. Blir lite smått avundsjuk på bieber. " muttrade han.

" Varför? "

" Han får spendera så mycket tid med dig. "

" Sluta nu, kom så går vi in. " Jag tog hans hand och drog med han upp till mig efter ha hälsat på min mamma och pappa, min syster var i stallet.


Såfort vi kom innanför dörren och jag stängt den så pressade han mig hårt mot dörren och kysste mig passionerat. Jag låste samtidigt som jag smekte hans rygg och drog av hans tröja, vi gick emot sängen efter bara några minuter och han la sig mjukt över mig, samtidigt som han kysste mig hårt, och våra tungor lekte med varandra. Vi snurrade runt så jag låg över honom och han la händerna på min rumpa samtidigt som han sakta drog av mig linnet.


" Gillar .. du ... bieber? " mumlade han mellan kyssarna plötsligt och jag stannade upp och satte mig upp på hans mage medans jag hade händerna på hans bröstkorg.

" Va? " sa jag och andades snabbt.

" Ja, gillar du bieber? "

" Varför skulle jag göra det? Det är väl dig jag kysser ellerhur? "


Han suckade djupt och bärde mig bort från hans bröst så jag satt på sängen, sedan reste han sig upp och drog på sig tröjan.

" Vart ska du?! "

" Du gillar ju bieber. " mumlade han och gick emot dörren.

" Det gör jag ju inte? Jag sa ju nej ? "

" Det är ganska uppenbart, direkt när jag frågade blev du alldeles stressad. " sa han och vände sig om.

" Gå inte.. " viskade jag och kände hur en tår rann nedför kinden.

" Vi ses i Florida, lova mig att du inte ska se Justin en enda gång innan de. "

" Jag lovar." viskade jag och han nickade.


Vi kollade varandra i ögonen en stund innan han suckade och kom fram till mig, sedan kysste han min kind och gick sedan iväg. Då började tårarna rinna och jag la mig i sängen och somnade.



del 3/8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0