Live, laugh & love - I'm not coming - episode 14




" Du verkar lite nere. " påpekade Chelsea mitt i lektionen och jag kollade förvirrat på henne. Sedan gav jag upp och bestämde mig för att berätta allt, med tanke på att jag skulle ha gjort det tillslut ändå.

" Ja, det har hänt en sak mellan mig och Lucas.. kan man säga. "

" Låt mig gissa, Justin är inblandad? "

" Ja, det kan man säga. "

" Vad handlar det om då? "

" Någonting oviktigt som inte ens stämmer, huvudsaken är att allting kommer bli bra mellan oss. "

" Hm okej, ska ni dela hotellrum`? "

" Man får väl inte ens det? Fast det går ju alltid att fixa.. så jag hoppas det. "

" Har ni gjort .. det än? "


Jag började rodna och fnittra. " Chels! "

" Vad man måste ju veta. "

" Okej, men nej det har vi inte. "

" Med tanke på allting som har hänt så kanske du ska.. ja du vet göra det med honom, i Florida. "

" Ja .. det kanske jag borde. " mumlade jag.

" För du gillar väl han fortfarande? " frågade hon misstänksamt.

" Mm, det gör jag. " sa jag osäkert och drog handen genom håret. " du har väl inte gjort det än? " sa jag sedan.

" Jo. " log hon och rodnade.

" Va med vem? "

" Chad, fast vi har inte pratat efter det. "


" Chels, jag sa ju att det skulle hända! Han bryr sig inte om något, han vill bara göra det med alla snygga han hittar. Åh Chels, jag är ledsen. "

" Tack.. jag antar att du har rätt. Men det finns inte så mycket jag kan göra åt det nu längre. "

" Nej .. " sa jag och fastnade i mina tankar..


Lucas perspektiv:

" Här! " ropade jag över baskethallen och Chad kastade bollen till mig.

Vi spelade lite med dom andra i laget, även fast vi egentligen spelade fotboll. Jag tog bollen och kastade in den i korgen. " Yes. " sa jag och kastade iväg bollen.

" Bra spelat alla, vila er nu inför Florida. " ropade jag och alla sprang ut till duscharna. Jag och Chad satte oss på läktaren och jag la handuken runt halsen.

" Det är snart dags. " sa Chad och jag nickade.

" Ja, jag vet. Fan äntligen. "

" Ja, du och Alyssa kan ju dela rum. " log han.

" Ja .. jag ska försöka ha det med henne. "

" Fan, hon ger sig aldrig va? "

" Jorå, men faktist i tisdags avbröt jag det hela. Vi började tjaffsa så jag gick därifrån och lämnade henne där. Men om hon inte gör det så hittar jag alltid någon som gör det. " skrattade jag.

" Ja, jag undrar hur hon fortfarande inte fått veta. "

" Hon kommer aldrig få veta heller. " flinade jag och reste mig upp. " Nu käkar vi."

 


Alyssas perspektiv:

Kläder, allting till cheerleadingen, tandborste, borste, hygiensaker, smink, skor, pengar, mobil och nycklar. Det var nog allting jag behövde med mig, jag la väskan i hörnet. Det var imorgon vi skulle åka redan, tiden hade gått så sjukt snabbt. Min låt, scyscraper hade verkligen blivit ganska känd. Det var helt overkligt, första g¨ången jag hörde låten på radion så höll jag på att svimma. Min låt på radion? Det händer bara inte.. Min mobil ringde och skärmen lyste Justin.


" Hejsan. " sa jag och undrade vad han hade att säga.

" Hej, jag har någonting viktigt och helt otroligt att berätta. "

" Uh okej, vad? "

" På lördag morgon har du din första konsert! "

Jag började skrika i telefonen och blev alldeles galen.

" Är du seriös?!?!?!?! " skrek jag och började hoppa på sängen.

" Ja, men det finns ett problem. "

" Vad? " sa jag och lugnade ner mig lite.

" Ja asså, du borde väl åka imorgon till Florida? "


Jag kände hur hela min värld stannade till, hur jag började svära för mig själv i huvudet och hur hela planen kraschade samman.

" Jag vet att det kommer bli svårt .. men du har ett val att göra, och du borde veta att om du gör dethär kan jag garantera att du kommer få göra ett helt album.. men om inte vet jag inte om du någonsin får chansen igen.. därför att detta är en chans på miljonen.. "


Jag hade verkligen ett svårt val att göra, och just nu kände jag mig som världens största svikare vilket val jag än tog.


Ringer till älskling..

lyste skärmen och jag svalde hårt. Jag skulle vara tvungen att berätta vilket val jag hade tagit, det hade vart hur svårt som helst. Men på något sett tyckte jag att framtiden var viktigast i detta val. Men sedan, vännerna vad viktigast för mig, och jag skulle svika nästan alla genom att strunta i Florida när jag redan missat ganska mycket på mina resor. Jag var ledaren, jag borde alltid vara där. Jag förväntade mig inte att han skulle förstå, allt jag kunde hoppas på var att han skulle någon dag förlåta mig bara.


" Hej there hottie. Är du klar inför imorgon? Jag har planerat en överraskning för oss. "

" Det finns någonting jag måste berätta för dig.. " mumlade jag och kunde redan känna en tår. Jag var väldigt känslig, jag hade jättesvårt för att såra människor, och svika dom.

" Vad? " sa han chockat och jag kunde höra hans tankar enda hit, känna hans besvikelse.

" Jag kommer inte till Florida. "


Jag tog bort luren från örat och började snyfta, men jag kunde höra att han inte sa någonting iallafall utan var helt stum.

" Jag har en konsert hela lördagen, så jag kan inte komma. Detta kan vara min enda chans.. " sa jag och blundade hårt.

" Hejdå. " sa han bara och la på.


Jag började gråta hysteriskt och kände mig som världens största svikare. Jag visste att jag skulle behöva ringa Chelsea också, be henne ta över min plats. Men det skulle bli så svårt, jag svek cheerledingen också genom att svika den nu när den alltid funnits där för mig. Så jag bestämde mig för att smsa, för att jag var världens sämsta vän.


Du kanske har hört.. men jag kommer inte till florida.. jag vet att jag är världens sämsta kompis och att du hatar mig, men jag vill iallafall att du tar över. Förlåt att jag inte ringde, det skulle bara bli för svårt. Love you, jag vet att du alltid är här för mig & det sårar att veta att jag tydligen inte kan vara samma för dig..


Jag grät medans jag väntade på svaret från henne, när det tillslut kom blev jag dock osäker om jag ens ville läsa.


Alyssa, du är dum i huvudet om du skulle tro att jag var sur på dig. Du ska uppträda för första gången! Tror du inte att jag förstår hur stort det är? Därför har jag också bestämt mig för att hoppa av, jag vill komma till din konsert istället! Du är ALLTID här för mig & jag älskar dig mest av allt!

 



naaw världens bästa vän :) haha nää då, men VAD TYCKER NI OM NOVELLEN ÄN SÅ LÄNGE?

 

 


Kommentarer
Postat av: ebba :)

rågryyyyym!

men tänk på att de inte blir för mycket overkligt liksom, då blir de bara massa önskesaker.. men så har de inte blivigt , och förhoppningsvis kommer de inte att bli heller! asbra!

2011-08-03 @ 23:08:21
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-04 @ 10:14:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: emma

skit bra novell! längtar tills nästa kapitel!! :)

2011-08-04 @ 13:06:48

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0