Live, laugh & love - I'm back! - episode 25


Jag tog tunga steg ut från flygplanet.. jag var ledsen samtidigt som jag var glad. Ledsen att jag inte fick vara med Justin längre, glad att jag skulle träffa min familj och alla som jag kände. Denna turnen hade varit så lärorik, det var det bästa jag gjort i hela mitt liv och jag skulle aldrig glömma det.


Jag drog resväskan efter mig, jag gick fram till tidningstället och kollade på en bild utav mig.

ALYSSA LÄMNAR BIEBER.


Att påminnas om det hela tiden gjorde det inte lättare, jag svalde bara och drog luvan över huvudet. Men det var ingen som skulle märka mig här, jag hade valt en annan flygplats än den som var tänkt så alla stod nog på fel ställe och väntade.


" Alyssa!" hörde jag någon ropa och jag riktade fram ögonen när jag kunde se Chelsea springa emot mig. Jag släppte väskan och sprang emot henne också. Tre månader sen vi hade setts. Det hade vart alldeles för länge, vi slängde oss i varandras famn och började skratta.


" Gud så länge sedan.. jag minns ju knappt hur du ser ut! " sa hon och granskade mig.

" Ska du säga super skinny."

" Kom så går vi, jag parkerade bilen på någon bussplats så jag måste skynda mig tillbaka hehe." log hon och jag skrattade.

" Självklart, så typiskt."

Jag hämtade min väska och vi gick till hennes bil.

"Jag är vrålhungrig.. kan vi åka till donken och kanske köpa mat? Vi tar drive-in. " bad jag och hon suckade.

"Jaja.. det dröjde inte länge förrens du blev dig själv igen." mumlade hon och jag slog till henne på armen.

" Uhm jag gillar inte flygplansmat, dessutom jag har ätit resturangmat alldeles för mycket, blä. "

" Det blir så va? Men nästa gång ska jag ju med två veckor, det kommer bli så awesome."

" Jag vet, förlåt men jag tyckte det var bättre om du kom på min turne istället." skrattade jag.

" Absolut. "

Vi körde in till en drive-in och jag beställde massor, sedan tog vi emot allt och Chelsea hade bara lite pommes frites. Hon hade alltid vart den nyttiga och jag hade alltid vart den onyttiga. Även fast jag gick på cheerleadingen så tränade jag så in i helvete istället.


"Ska vi ses imorgon?" frågade hon vid mitt hus.

" Ja visst. Jag tror jag har någr dagar ledigt iallafall, kan vi rida förresten?"

" Som du vill. "

" Bra, kom vid 12 så äter vi frukost tillsammans först på stan."

" Det låter bra.. hejdå! "

" Hejdå! "

Jag vinkade medans jag gick in i huset.. "är det någon hemma?"

" CHEEELSEA!" hörde jag Katie ropa så vi sprang emot varandra och bar upp henne i min famn. Jag började pussa på henne och sedan släppte jag ner henne och kramade om mamma och pappa.

" Du kom precis lagom till middagen. "

" Öh.. jag har redan ätit. Men jag kan äta lite sallad! " sa jag och vi gick in i köket.

" Bra, det var trots allt ganska länge sedan det var fyra vid dethär bordet. "

Det slutade med att jag ändå åt en hel portion, vi pratade om turnen för det mesta. Jag frågade hur det hade gått med Twister och så, allting var bra.


" Jag går upp och packar upp, sedan ska jag nog ta igen lite förlorad sömn." sa jag och sköljde av tallriken.

" Det låter bra. " sa mamma och jag log innan jag gick upp till mitt rum som såg ut att vara alldeles orört om man inte syftar på lakanen och så. Jag la väskan på sängen och öppnade klädskåpet, jag hann bara packa upp två tröjor och sedan stannade jag på fotona på mig och Justin. En dag och jag började redan längta. Katie kom in och satte sig på sängen. " vad är detdär för foton?"


" Bara jag och Justin, här du kan titta själv. " sa jag och räckte över fotona.

Hon kollade på dom en stund innan hon log. " jag orkar inte göra dethär just nu, vill du kolla film i ditt rum och sedan kanske vi kan sova där båda två? " sa jag.

" Det låter roligt. " sa hon och vi gick över till hennes rum för att kolla på Wizards of Waverly place. Jag gillade det med tanke på att det var Selena som spelade i den serien. Efter det kollade vi på Hannah Montanas film och åt popcorn.

 



En till idag.. eller vad säger ni?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0