Live, laugh & love - I miss you - episode 20




Planet åker klockan sju på morgonen på tisdag, jag hämtar dig vid fem. Det går bra att din kompis kommer med, ses då!


hade min manager skrivit till mig. Jag hade smsat och frågat om Chels kunde komma med till flygplatsen, vilket tydligen funkade bra. Jag kunde inte fatta att jag skulle vara iväg sålänge från min familj. Det sköna var att jag skulle ha en helt egen buss, jag fattade inte att jag verkligen fick en. Det skulle såklart vara massor utav bussar, men om jag fick vara ärlig så hade jag inte så mycket koll om det. Jag gick ner till undervåningen och såg min familj äta frukost.


" God morgon. " hälsade jag och satte mig vid bordet.

" God morgon gumman, skulle du vela ha frukost? "

" Jag klarar mig tack, vad ska vi hitta på idag? Det är sista dagen jag är hemma. "

" Jag tänkte att vi alla skulle bara ligga hemma och kolla på film, sedan lite senare så går vi över till farmor och farfar för att hälsa på sista gången. "

" Okej! Jag går nog sen över till stallet med Katie, mamma du kan ju också komma. "

" Det låter bra, vad sägs om vi gör det först? "

" Det funkar för mig! " sa jag med ett leende och bara en timme senare så var vi där.


Jag red Twister i skogen med Katie som red Pepsi, mamma gick bara brevid och vi pratade massor. Efter det gjorde jag Twister fin och kramade och pussade på honom extra mycket, jag skulle även komma över ikväll för att säga adjö. När vi kom tillbaka så kollade vi på en film, barnfilm bara för att Katie gillade det. Men det störde ingen, vi skrattade ändå alla lika mycket.


" Vill ni åka nu till farmor? "

" Ja, jag ska bara byta om. " sa jag och gick upp på övervåningen. Jag orkade inte fixa mig så jag satte bara på mig en one piece jump in, sedan satte jag upp håret i en hög tofs och gick ner.

" Jag är klar. " meddelade jag och vi gick ut till bilen. Vi tog mammas bil även fast pappa körde, det gick ganska snabbt.

" Hej farmors änglar. " sa farmor när vi kom in och fick tårar i ögonen när hon kramade om mig.

" Hej farmor. "

Vi gick in och satte oss, men så gick alla förutom jag och farmor för att dom skulle kolla på någonting farfar gjort.

" Du ska veta att jag är väldigt stolt över dig. " sa hon och la sin hand på min. " vad som än händer, så finns jag här. Du kan alltid komma hem, hit. Bry dig aldrig om vad andra säger, följ bara din egen vilja och kämpa för vad du vill. "

Jag fick också tårar över vad hon sa och jag kramade henne över bordet.

" Tack så mycket, jag älskar dig. "


DAGEN EFTER:


Jag vaknade vid fyra, det gjorde även alla andra i min familj. Vi åt en gemensam frukost och bad en bön, mamma bad om att jag skulle må bra och att ingenting ont skulle hända mig. När vi ätit packade jag klart det sista, tog en dusch och satte på mig en rosa mjukisdress, med ett vitt linne under. Jag satte upp mitt hår igen i en hög tofs och vi drog ner alla mina saker till undervåningen.


" Jag är så stolt över dig. " grät mamma och kramade om mig.

" Sluta mamma, du får mig att börja gråta. " klagade jag under kramen och hon släppte mig och pussade på min panna.

" Du har kommit så långt på bara en sån liten tid.. " mumlade hon och pussade mig yttligare en gång. Sedan var det pappas tur, och Katie som jag bärde upp och kramade längst utav alla.

" Jag älskar er! " ropade jag medans jag rullade ut mina väskor till den väntade bilen och dom vinkade. Jag stoppade in mina väskor och satte mig i bilen medans jag vinkade hejdå. Bilen körde iväg och jag kollade bakåt ända tills jag inte kunde se dom någon mer.


När vi kom till Chels stod hon utanför i myskläder och väntade, hon hoppade in i bilen och vi kramades.

" Hejsan, du ser ju pigg ut. " skrattade jag.

" Jaja, jag kommer för din skull. " muttrade hon och log.

" Du vet att jag uppskattar det. Tack så mycket. "

" Oroa dig inte, jag kom med vilja. "

Vi började prata om helt vanliga saker, hon skulle köpa skype till sin dator så att vi kunde skypa iallafall. Vi kom fram till flygplatsen alldeles för tidigt, men hon kunde stanna enda tills flyget åkte.


" Vart är Justin? " frågade jag och gick in på Tax free.

" Han möter vi i flyget. "

Jag började kolla runt med Chels och jag kunde inte hålla mig för skratt när jag såg en kartong bild på Justin i affären. Jag förstod inte riktigt varför han stod där, men jag räckte över mobilen till Chels iallafall.

" Ta en bild. " skrattade jag och jag lutade mig framåt putandes med läpparna.

" Haha! klart. " jag ställde mig som vanligt och gick fram för att kolla på bilden.

" Jag ska skicka den till honom. " flinade jag.


Miss you, snart syns vi :) xx


och sedan bilden med texten, det dröjde inte länge förrens han svarade.


Haha! Miss you too, PUSS.


Jag skrattade och twittrade även bilden med texten:


im going today on tour with this guy, lol.


Jag orkade inte kolla på varken mentions eller messages just nu, jag och Chels köpte ingenting utan gick ut och in på Presstop. Där köpte jag några tidningar och gick sedan till ett Cafe.

" Vårat plan åker om 45 minuter, vi kanske ska fixa en taxi till Chelsea. "

Jag kollade ledset på henne. " det kanske vi borde. " mumlade jag och vi reste oss upp och gick ut ur terminalen där ganska många taxis stod.


" Hejdå, jag älskar dig. " sa hon och jag kramade om henne. " jag älskar dig också. " sa jag och vi började båda två gråta medans vi kramade om varandra hur länge som helst.

" Vi måste gå in nu. "

" Vi ses snart. " sa jag och släppte henne, medans jag vinkade hela vägen in till terminalen igen. Here we go, tre månader på turne.. med Justin Bieber.



Snart börjar skolan.. har så mycket ideer så denna novellen kommer nog bli ganska bra! sorry för att jag inte skrivit, har blivit totalberonde utav pretty little liars :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0