live, laugh & love - I cant make it without him - episode 16

Jag kunde knappt fatta det, jag var bara några meter ifrån dem.
" Hej. " sa jag blygt med leendes och dom båda kom fram till mig leendes.
" Hejsan, jättetrevligt att träffa dig " sa Selena och kramade om mig.
" Jag fattar inte att du är här, jag är verkligen ett stort fan .. av er båda två. " Miley kramade om mig också.
" Jag hämtar Chelsea, Alyssas kompis så kan ni tre bekanta er lite. "
" Okej. "
Justin gick och vi satte oss alla tre i sofforna.
" Så detta är din första konsert? " frågade Miley och jag nickade.
" Uh ja, ganska overkligt. " skrattade jag och dom log stort.
" Det kommer gå bra, jag börjar, du kommer sen och sedan sist Miley. "
" Okej, ni båda är jättefina. Sedan ser jag ut såhär.. "
" Du är ju fan snyggast av alla, inte konstigt att Justin kollar på dig sådär. "
" Kollar hur? " frågade jag och både Selena och Miley skrattade.
" Äh ingenting, du märker snart ska du se. "
Justin kom in med Alyssa och hon kom fram till mig och vi kramades, sedan hälsade hon på dom andra också.
" Ska vi ta en bild alla som vi kan twittra? " undrade Selena.
" Absolut. " svarade resten.
stop there ;) alltså jag vet att det är mycket "önskesaker" alltså att allting händer snabbt & att hon får träffa massa kändisar, bli känd och så. dessutom vet jag att det dröjer längre för en människa att  bli känd, men liksom det är ganska jobbigt om jag ska börja förklara allting som händer, egentligen skulle allt dethär ta tre år, minst!  men Justin träffade kändisar också först, men  efter dessa delar som jag redan skrivit lovar jag att det inte ska gå så snabbt. jag vill bara få det överstökat, tack alla älskade bloggläsare för att ni läser.
Vi tog en bild, som både Miley och Selena twittrade och jag också, men jag hade inte ens nära så mycket följare som dom två. Men det hade ökat till sexhundratusen ungefär, sedan jag började umgås med Justin.
" Så, kul att vi alla har twitter så alla kan skicka bilden. "
Vi skrattade lite och forsatte prata, Justin gick efter ett tag för att fixa saker och vi bytte nummer med varandra, sedan bestämde vi att vi skulle alla träffas och ha en tjejkväll. Selena skulle bjuda med Demi Lovato (hon behöver inte vara just nu i rehab i min historia, eller sjunga den låten som alyssa sjunger nu.. hihi my story! ) som också är en utav mina största idoler.
" Det är dags. " sa Miley och vi alla reste på oss, jag kände hur min mage pirrade för fullt.
Vi gick fram till scenen, eller alltså precis bakom och någon som pratade presenterade upp Selena.
" Hejdå girlz, vi ses sen. " hon gick upp på scenen.
" Det kommer gå bra . " lugnade Chels mig.
Jag såg inte Justin nånstans, vart var han? Jag kände hur jag började få panikångest.
" Jag be-behöver Justin. " sa jag och Chels nickade.
" Jag hämtar honom. "
Hon gick iväg och jag stod kvar ensam, femton minuter senare var Selena snart klar och Justin hade inte ens kommit. Om han inte kommer, kommer jag inte kunna gå upp där.
" Taack Selena Gomez! En stor applåd. " och alla skrek som galna. Hon vinkade glatt och gick av. Tjejen började igen prata i micken och då först ser jag Justin komma springades.
" Förlåt Alyssa att jag lämnade dig ensam, det kommer gå bra. " han kramade om mig medans jag var alldeles skärrad.
" Nästa är Alyssa Baker! "
Alla började skrika som galningar och Justin släppte mig. " gå nu. "
Jag gick upp med nervösa steg och såg ut över publiken, det var visst flera med skyltar på mig och jag fick micken för att säga något först.
" Detta är min första konsert, det betyder mycket att ni alla har kommit hit. Ni är verkligen bäst. " jag vinkade att han skulle börja spela låten och jag började sjunga till publikens skrikande och viftande händer, åt sidan fram och tillbaka. Varje ord jag sjöng, sjöng jag till Lucas. Det kändes så verkligt allting..
Efter ett tag så kändes allting mycket bättre och när jag gick av ville jag bara upp igen.
" I LOVE YOU. " ropade jag innan och sedan gick jag av scenen och kramade om alla, sist Justin, men där stod jag också säkert fem minuter och Miley gick upp. När Miley var klar stod Justin med armarna runt mig och sedan viskade han i mitt öra.
" Jag ska sjunga en extra sång nu, den är till dig."
Han log stort sedan gick han upp på scenen och alla skrek verkligen sitt högsta. Han började sjunga en låt, vilket jag visste att den hette favorite girl för att jag hörde Selena säga det.
" I always knew you were the best and the coolest girl i know, so prettier than all the rest, the star of my show. "
Jag fick tårar och när allting var slut och vi var påväg hem, då hade jag fått skriva några autografer coolt nog.
" Hoppas du tyckte det var kul, jag ska ordna upp mer saker till dig. Men du ska få vila lite först. "
" Tack . " viskade jag och lutade bak huvudet, då fick jag ett sms.
Snygging på scenen, vad fan är det jag ser att du är där med Justin? Du förstör mitt rykte när du håller på såhär..
Jag ryckte till och läste det om och om igen, jag behövde inte ens läsa namnet för att veta vem det var.
Du gjorde ju slut med mig, så du behöver inte bry dig om vad jag gör, du äger inte mig.
Ursäkta? Du gör exakt som jag säger, hörde du det?
Du kan inte skada mig längre .
Inte?
Nej
Glöm inte att det var JAG som gjorde slut med DIG, alltså jag kan ändra på det när jag vill.
Bara av hans ord visste jag att han hade druckit, klockan var ju trots allt åtta så dom hade väl världens fest där. Jag suckade och Justin körde hem oss.
" Tack för allt, Justin.. skulle du kunna komma hem till mig på måndag efter jag slutat? "
" Visst, du slutar tre, jag vet det haha, jag kommer fyra okej? "
" Okej, ses då. "
Vi båda gav honom en kram innan vi gick ut och hem till mig.
Måndag:
Usch, av alla dagar kändes denna som den värsta. Jag gick upp, mamma och dom skulle som tur komma hem ikväll så jag skulle slippa vara själv. Jag satte på mig ett rosa linne med knappar som gick snett, sedan ett par jeans och converse. Jag plattade håret och sminkade mig, jag tog bilen , bara för att jag visste hur mycket jag skulle ångra mig annars.. Jag körde upp på skolan och jag kände redan blickarna, Chels mötte mig direkt och vi gick tillsammans.
" Alla stirrar. " sa jag tyst och gick till mitt skåp.
Jag hörde hur några tjejer pratade med varandra.
" Asså .. jag fattar inte hur hon inte kan veta .. alla vet om det. "
" Jag tror knappast Brittany var den första tjejen han tog. "
" Haha, verkligen inte. Han gör det varje helg på fester, sedan går han till henne och låtsas som ingenting. "
" Äntligen har dom gjort slut, stackarn tog tre tjejer samma kväll. "
" Stackars henne. " dom kollade på mig yttligare och märkte nog att jag hörde hört och gick iväg direkt.
Vad menade dom? Jag kunde höra alla viska om något, ibland var det olika men det var ganska klart iallafall att Lucas hade gjort det ihelgen med tre olika.. säkert samtidigt.
" Alyssa, vi måste prata. " sa Chels snabbt och drog in mig på toaletten, hon försäkrade att ingen var där.
" Jag vet. " viskade jag.
" Ja, om i helgen. Men jag vill inte säga dethär, men han har vart otrogen hela tiden älskling. "
Orden högg mig i magen, jag kände mig som världens idiot, jag kände mig lurad.
" Ja-jag vill he-hem. " sa jag och hon nickade.
" Jag kör dig hem. "
" Du kan ta min bi-bil sen. "
" Tack, jag väntar vid bilen. " hon gick iväg och jag satt kvar en stund, sedan gick jag iväg och när jag passerade baskethallen kunde jag inte låta bli att öppna dörren och alla blickar från lagets killar, inclusive han kollade på mig.
" Hej killar, skulle jag kunna få prata med Lucas, tack? "
Alla andra sprang ut ur salen och han kastade basketbollen i korgen.
" Det var precis sådär du gjorde mål i helgen också va? " sa jag helt normalt och tog bollen.
" Exakt sådär, eller vill du att jag ska kasta in den tre gånger? "
Jag kände mig ledsen och svalde allt.
" Vet du vad? Jag äcklas av dig, jag fattar inte att jag ens rört dig! Du är den vidrigaste människan jag känner och kommer någonsin känna. Jag hatar dig, jag har aldrig älskat dig. " sa jag.
" Låtsas inte som om du inte vill ha mig. " skrattade han.
" Jag vill inte ha dig Lucas, men glöm inte bort att jag är inte din längre, jag har aldrig varit och kommer aldrig bli. " sedan kastade jag bollen i korgen och kastade sedan bollen till honom. Jag vände mig om och gick mot utgången, sedan gick jag till bilen. Hon körde mig hem och i samma ögonblick som jag kliver in på mitt rum får jag ett sms:
Din hora, din slampa.. ingen vill ha dig! fattar du inte?
Hans sms fick mig att inse egentligen nu allt som hänt, så jag brast ut i gråt och jag fattade inte att han vart otrogen precis hela tiden. Jag grät så mycket att jag skakade i sängen. Jag kunde inte hålla mig samman, jag glömde allting annat och tänkte bara på allting han gjort mot mig.
" Hallå?" Justins röst ekade.
Jag hade glömt att vi skulle ses, klockan var väl redan fyra.
" Jag är här. " ropade jag och gömde mig under täcket. Jag ville inte att han skulle se mig såhär.
" Jag har letat efter dig överallt, varför gömmer du dig? "
Jag höll tillbaka allt gråt men skulle aldrig kunna gömma det på något sett.
" Har det hänt något? "
Han kom fram till sängen och drog bort täcket, även fast jag höll emot.
" Shit Alyssa, vad har hänt? "
Jag svarade inte utan började gråta igen och han la sig brevid mig. Han la armarna runt mig och väntade tills jag slutat skaka åtminstonde.
" Nu berättar du allt. " sa han och jag började sakta men säkert.
" Jag och Lucas har aldrig vart något bra par.. vi har aldrig haft sex, så han har vart otrogen hela tiden fick jag veta idag. Han älskade mig aldrig, i helgen gjorde han det med tre tjejer, säkert samtidigt så hela skolan vet det och jag kommer aldrig kunna gå och vara normal igen. Alla vet att jag är ett fiasko. Förut slog han mig .. så jag hade blåmärken i flera veckor. Först kunde jag inte ens gå på min träning. Vi bråkade jämt, han vet att han påverkar mig alltid så om du vill kan du läsa våra sms. " sa jag och gav honon min telefon där han redan var klart med sitt senaste sms.
Efter några minuter la han mobilen på sängen och reste sig upp.
" Den idioten, jag kommer döda honom. " väste han och tog hans hand.
" Snälla.. stanna med mig. " bad jag och han suckade, sedan la han sig brevid mig och vi låg så ganska länge.
Tillslut insåg jag att Justin alltid fanns där, han fanns där varje gång jag behövde honom. Jag kollade på honom och sträckte försiktigt fram ansiktet mot honom. Jag tittade in i hans ögon några sekunder innan jag slöt dom och mötte hans läppar. Våra läppar rörde sig inte, dom var bara mjukt och stilla mot varandra i flera sekunder innan jag tillslut drog bort ansiktet några centimeter och öppnade ögonen. Jag kunde se hans halvsmått chockade ansikte men visade inte det så mycket, hans ögon glittrade. Jag satte mig upp och började gråta igen.
" Förlåt mig, jag borde inte gjort så. "
" Det gör inget. " sa han " gråt inte snälla."
" Okej, jag lovar att inte gråta någon mer. " sa jag och försökte le samtidigt som jag torkade alla tårar med täcket.
" Allting kommer bli bra. " sa han och kramade om mig.
" Jag är verkligen ledsen för nyss, du ville nog inte. " viskade jag.
Han suckade och tog upp min haka med sin hand, han torkade några tårar med sin tumme och kysste mig sedan, jag kunde inte hjälpa att få fjärilar i magen, ungefär som då när jag skulle uppträda. Hans läppar gick inte ens att beskriva, men kyssen betydde någonting annat för mig, det var som om han ville.. precis som jag.

Jag kunde knappt fatta det, jag var bara några meter ifrån dem.
" Hej. " sa jag blygt med leendes och dom båda kom fram till mig leendes.
" Hejsan, jättetrevligt att träffa dig " sa Selena och kramade om mig.

" Jag fattar inte att du är här, jag är verkligen ett stort fan .. av er båda två. " Miley kramade om mig också.
" Jag hämtar Chelsea, Alyssas kompis så kan ni tre bekanta er lite. "
" Okej. "
Justin gick och vi satte oss alla tre i sofforna.
" Så detta är din första konsert? " frågade Miley och jag nickade.
" Uh ja, ganska overkligt. " skrattade jag och dom log stort.
" Det kommer gå bra, jag börjar, du kommer sen och sedan sist Miley. "
" Okej, ni båda är jättefina. Sedan ser jag ut såhär.. "
" Du är ju fan snyggast av alla, inte konstigt att Justin kollar på dig sådär. "
" Kollar hur? " frågade jag och både Selena och Miley skrattade.
" Äh ingenting, du märker snart ska du se. "

Justin kom in med Alyssa och hon kom fram till mig och vi kramades, sedan hälsade hon på dom andra också.
" Ska vi ta en bild alla som vi kan twittra? " undrade Selena.
" Absolut. " svarade resten.

stop there ;) alltså jag vet att det är mycket "önskesaker" alltså att allting händer snabbt & att hon får träffa massa kändisar, bli känd och så. dessutom vet jag att det dröjer längre för en människa att  bli känd, men liksom det är ganska jobbigt om jag ska börja förklara allting som händer, egentligen skulle allt dethär ta tre år, minst!  men Justin träffade kändisar också först, men  efter dessa delar som jag redan skrivit lovar jag att det inte ska gå så snabbt. jag vill bara få det överstökat, tack alla älskade bloggläsare för att ni läser.


Vi tog en bild, som både Miley och Selena twittrade och jag också, men jag hade inte ens nära så mycket följare som dom två. Men det hade ökat till sexhundratusen ungefär, sedan jag började umgås med Justin.
" Så, kul att vi alla har twitter så alla kan skicka bilden. "
Vi skrattade lite och forsatte prata, Justin gick efter ett tag för att fixa saker och vi bytte nummer med varandra, sedan bestämde vi att vi skulle alla träffas och ha en tjejkväll. Selena skulle bjuda med Demi Lovato (hon behöver inte vara just nu i rehab i min historia, eller sjunga den låten som alyssa sjunger nu.. hihi my story! ) som också är en utav mina största idoler.

" Det är dags. " sa Miley och vi alla reste på oss, jag kände hur min mage pirrade för fullt.
Vi gick fram till scenen, eller alltså precis bakom och någon som pratade presenterade upp Selena.
" Hejdå girlz, vi ses sen. " hon gick upp på scenen.
" Det kommer gå bra . " lugnade Chels mig.
Jag såg inte Justin nånstans, vart var han? Jag kände hur jag började få panikångest.
" Jag be-behöver Justin. " sa jag och Chels nickade.
" Jag hämtar honom. "

Hon gick iväg och jag stod kvar ensam, femton minuter senare var Selena snart klar och Justin hade inte ens kommit. Om han inte kommer, kommer jag inte kunna gå upp där.
" Taack Selena Gomez! En stor applåd. " och alla skrek som galna. Hon vinkade glatt och gick av. Tjejen började igen prata i micken och då först ser jag Justin komma springades.
" Förlåt Alyssa att jag lämnade dig ensam, det kommer gå bra. " han kramade om mig medans jag var alldeles skärrad.
" Nästa är Alyssa Baker! "
Alla började skrika som galningar och Justin släppte mig. " gå nu. "
Jag gick upp med nervösa steg och såg ut över publiken, det var visst flera med skyltar på mig och jag fick micken för att säga något först.

" Detta är min första konsert, det betyder mycket att ni alla har kommit hit. Ni är verkligen bäst. " jag vinkade att han skulle börja spela låten och jag började sjunga till publikens skrikande och viftande händer, åt sidan fram och tillbaka. Varje ord jag sjöng, sjöng jag till Lucas. Det kändes så verkligt allting..

Efter ett tag så kändes allting mycket bättre och när jag gick av ville jag bara upp igen.
" I LOVE YOU. " ropade jag innan och sedan gick jag av scenen och kramade om alla, sist Justin, men där stod jag också säkert fem minuter och Miley gick upp. När Miley var klar stod Justin med armarna runt mig och sedan viskade han i mitt öra.
" Jag ska sjunga en extra sång nu, den är till dig."
Han log stort sedan gick han upp på scenen och alla skrek verkligen sitt högsta. Han började sjunga en låt, vilket jag visste att den hette favorite girl för att jag hörde Selena säga det.
" I always knew you were the best and the coolest girl i know, so prettier than all the rest, the star of my show. "


Jag fick tårar och när allting var slut och vi var påväg hem, då hade jag fått skriva några autografer coolt nog.
" Hoppas du tyckte det var kul, jag ska ordna upp mer saker till dig. Men du ska få vila lite först. "
" Tack . " viskade jag och lutade bak huvudet, då fick jag ett sms.

Snygging på scenen, vad fan är det jag ser att du är där med Justin? Du förstör mitt rykte när du håller på såhär..

Jag ryckte till och läste det om och om igen, jag behövde inte ens läsa namnet för att veta vem det var.

Du gjorde ju slut med mig, så du behöver inte bry dig om vad jag gör, du äger inte mig.

Ursäkta? Du gör exakt som jag säger, hörde du det?

Du kan inte skada mig längre .

Inte?

Nej

Glöm inte att det var JAG som gjorde slut med DIG, alltså jag kan ändra på det när jag vill.

Bara av hans ord visste jag att han hade druckit, klockan var ju trots allt åtta så dom hade väl världens fest där. Jag suckade och Justin körde hem oss.
" Tack för allt, Justin.. skulle du kunna komma hem till mig på måndag efter jag slutat? "
" Visst, du slutar tre, jag vet det haha, jag kommer fyra okej? "
" Okej, ses då. "
Vi båda gav honom en kram innan vi gick ut och hem till mig.

Måndag:
Usch, av alla dagar kändes denna som den värsta. Jag gick upp, mamma och dom skulle som tur komma hem ikväll så jag skulle slippa vara själv. Jag satte på mig ett rosa linne med knappar som gick snett, sedan ett par jeans och converse. Jag plattade håret och sminkade mig, jag tog bilen , bara för att jag visste hur mycket jag skulle ångra mig annars.. Jag körde upp på skolan och jag kände redan blickarna, Chels mötte mig direkt och vi gick tillsammans.

" Alla stirrar. " sa jag tyst och gick till mitt skåp.
Jag hörde hur några tjejer pratade med varandra.
" Asså .. jag fattar inte hur hon inte kan veta .. alla vet om det. "
" Jag tror knappast Brittany var den första tjejen han tog. "
" Haha, verkligen inte. Han gör det varje helg på fester, sedan går han till henne och låtsas som ingenting. "
" Äntligen har dom gjort slut, stackarn tog tre tjejer samma kväll. "
" Stackars henne. " dom kollade på mig yttligare och märkte nog att jag hörde hört och gick iväg direkt.
Vad menade dom? Jag kunde höra alla viska om något, ibland var det olika men det var ganska klart iallafall att Lucas hade gjort det ihelgen med tre olika.. säkert samtidigt.

" Alyssa, vi måste prata. " sa Chels snabbt och drog in mig på toaletten, hon försäkrade att ingen var där.
" Jag vet. " viskade jag.
" Ja, om i helgen. Men jag vill inte säga dethär, men han har vart otrogen hela tiden älskling. "
Orden högg mig i magen, jag kände mig som världens idiot, jag kände mig lurad.
" Ja-jag vill he-hem. " sa jag och hon nickade.
" Jag kör dig hem. "
" Du kan ta min bi-bil sen. "
" Tack, jag väntar vid bilen. " hon gick iväg och jag satt kvar en stund, sedan gick jag iväg och när jag passerade baskethallen kunde jag inte låta bli att öppna dörren och alla blickar från lagets killar, inclusive han kollade på mig.

" Hej killar, skulle jag kunna få prata med Lucas, tack? "
Alla andra sprang ut ur salen och han kastade basketbollen i korgen.
" Det var precis sådär du gjorde mål i helgen också va? " sa jag helt normalt och tog bollen.
" Exakt sådär, eller vill du att jag ska kasta in den tre gånger? "
Jag kände mig ledsen och svalde allt.
" Vet du vad? Jag äcklas av dig, jag fattar inte att jag ens rört dig! Du är den vidrigaste människan jag känner och kommer någonsin känna. Jag hatar dig, jag har aldrig älskat dig. " sa jag.
" Låtsas inte som om du inte vill ha mig. " skrattade han.
" Jag vill inte ha dig Lucas, men glöm inte bort att jag är inte din längre, jag har aldrig varit och kommer aldrig bli. " sedan kastade jag bollen i korgen och kastade sedan bollen till honom. Jag vände mig om och gick mot utgången, sedan gick jag till bilen. Hon körde mig hem och i samma ögonblick som jag kliver in på mitt rum får jag ett sms:

Din hora, din slampa.. ingen vill ha dig! fattar du inte?

Hans sms fick mig att inse egentligen nu allt som hänt, så jag brast ut i gråt och jag fattade inte att han vart otrogen precis hela tiden. Jag grät så mycket att jag skakade i sängen. Jag kunde inte hålla mig samman, jag glömde allting annat och tänkte bara på allting han gjort mot mig.

" Hallå?" Justins röst ekade.
Jag hade glömt att vi skulle ses, klockan var väl redan fyra.
" Jag är här. " ropade jag och gömde mig under täcket. Jag ville inte att han skulle se mig såhär.
" Jag har letat efter dig överallt, varför gömmer du dig? "
Jag höll tillbaka allt gråt men skulle aldrig kunna gömma det på något sett.
" Har det hänt något? "
Han kom fram till sängen och drog bort täcket, även fast jag höll emot.
" Shit Alyssa, vad har hänt? "
Jag svarade inte utan började gråta igen och han la sig brevid mig. Han la armarna runt mig och väntade tills jag slutat skaka åtminstonde.
" Nu berättar du allt. " sa han och jag började sakta men säkert.

" Jag och Lucas har aldrig vart något bra par.. vi har aldrig haft sex, så han har vart otrogen hela tiden fick jag veta idag. Han älskade mig aldrig, i helgen gjorde han det med tre tjejer, säkert samtidigt så hela skolan vet det och jag kommer aldrig kunna gå och vara normal igen. Alla vet att jag är ett fiasko. Förut slog han mig .. så jag hade blåmärken i flera veckor. Först kunde jag inte ens gå på min träning. Vi bråkade jämt, han vet att han påverkar mig alltid så om du vill kan du läsa våra sms. " sa jag och gav honon min telefon där han redan var klart med sitt senaste sms.

Efter några minuter la han mobilen på sängen och reste sig upp.
" Den idioten, jag kommer döda honom. " väste han och tog hans hand.
" Snälla.. stanna med mig. " bad jag och han suckade, sedan la han sig brevid mig och vi låg så ganska länge.

Tillslut insåg jag att Justin alltid fanns där, han fanns där varje gång jag behövde honom. Jag kollade på honom och sträckte försiktigt fram ansiktet mot honom. Jag tittade in i hans ögon några sekunder innan jag slöt dom och mötte hans läppar. Våra läppar rörde sig inte, dom var bara mjukt och stilla mot varandra i flera sekunder innan jag tillslut drog bort ansiktet några centimeter och öppnade ögonen. Jag kunde se hans halvsmått chockade ansikte men visade inte det så mycket, hans ögon glittrade. Jag satte mig upp och började gråta igen.

" Förlåt mig, jag borde inte gjort så. "
" Det gör inget. " sa han " gråt inte snälla."
" Okej, jag lovar att inte gråta någon mer. " sa jag och försökte le samtidigt som jag torkade alla tårar med täcket.
" Allting kommer bli bra. " sa han och kramade om mig.
" Jag är verkligen ledsen för nyss, du ville nog inte. " viskade jag.
Han suckade och tog upp min haka med sin hand, han torkade några tårar med sin tumme och kysste mig sedan, jag kunde inte hjälpa att få fjärilar i magen, ungefär som då när jag skulle uppträda. Hans läppar gick inte ens att beskriva, men kyssen betydde någonting annat för mig, det var som om han ville.. precis som jag.

ooh, nu händer det grejer? kommer det bli något mellan dom två? och nu vet ni varför hon hade blåmärken..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0