Live, laugh & love - Amusement Park - episode 19



1 vecka senare:
Justin hade nästan stressat ihjäl sig för min skull, så nu hade jag överlåtit allting till mina managers så Justin inte behövde oroa sig, någonting. Efter en hel del möten om turnen, min musikvideo och mitt kommande album som skulle börja spelas in om tre och en halv månad så hade jag knappt haft någon fritid över. Jag skulle hoppa av turnen efter tre hela månader, för att spela in. Sedan hade jag en månad ledigt innan det kom ut, sedan skulle jag troligtvist själv ha en turne. Trots att jag verkligen inte ville, så fick jag återigen ta in en medryttare till Twister. Jag skulle sakna alla, Chelsea skulle få följa med iallafall två veckor under turnen. Jag var bara sexton år, jag var fortfarande ett barn. Men jag var säker på vad jag ville göra, så då är det värt att kämpa.


Jag hade redan hoppat av skolan, jag hade en såkallad paus, innan turnen började och sedan skulle jag ha hemskolning. Det betydde att jag aldrig skulle behöva se Lucas ansikte igen, vilket glädje mig. Jag hade nu tre veckor kvar att uttnyttja, eller två med tanke på att om en vecka skulle min musikvideo spelas in.


Har du lust att åka till någon nöjespark idag? xx


Jag och Justin sågs nästan jämt, men vi hade inte kyssts en gång till efter sist. Kanske hade han ångrat sig..


Självklart! :)


Hämtar dig vid sju?


Funkar bra ;)


Jag gick till stallet och red tills klockan var sex, då fixade jag mig i ordning. Jag slängde en blick mot cheerleadning kläderna i skåpet. Jag kunde inte förstå att jag aldrig mer skulle få dansa, att aldrig få ha på mig dom igen.


"Hejsan." hälsade jag direkt när jag satte mig i bilen.

" Hej du, du ser fin ut som vanligt. "

" Haha tack. "

" Tacka mig inte. " skrattade han. " du gör det jämt. "

" Men du gör ju jämt saker för mig! "

" Skitsamma. Jag hoppas du gillar alla karuseller, vi ska väl åka allt? " sa han med en lurig blick.

" Ja, eller jag hoppas det. " skrattade jag. Han skrattade också och kollade mot mig, rätt som det var så tog han min hand och höll kvar den medans han forsatte köra. Jag kunde inte hjälpa att få innerliga gjädjeskutt, jag gillade ju Justin, även fast han inte gillade mig.


" Okej, nu är vi framme girl. " sa han och släppte min hand, besviket öppnade jag dörren och han inte ens stänga den innan Justin var på min sida och häjlpte mig att stänga dörren. Vi började gå sida vid sida mot ingången där man skulle betala.


" Hej. " sa hon i kassan glatt.

" Hejsan, två inträdesbiljetter tack! "

" Okej.. ett ögonblick.. här har ni. " hon gav oss två små kuponger och Justin betalade.

" Jag bjuder hela dagen, okej? "

" Äh, sluta nu. " flinade jag och vi gick mot den andra biljettautomaten, där man kunde köpa biljetter till självaste karusellerna.

" Jo, så är det visst. "

" Jaha, tack antar jag. " sa jag och han skrattade.

" Nu säger du tack igen. " Jag rodnade och vi köpte två åkband till oss båda två, det hade börjat bli mörkt men det hindrade inte parken från alla vara full. Vi gick och ställde oss i första kön när första papparazzin dök upp.


" Idag, bryr vi oss inte. Okej? " sa han och tog min hand.

Jag nickade, han höll min hand medans dom tog ännu flera bilder.. När det äntligen var våran tur så knäppte vi fast oss på stolarna innan den började, varje gång det blev läskigt så höll jag Justins hand hårdare, det fick mig känna mig mycket säkrare.

" Vi har väl åkt tillräckligt nu, det finns bara en sak kvar men den är nog lite för lång kö för. " sa han och jag nickade. " vi kan väl äta glass? " log jag och då var det hans tur att nicka.

Vi gick till en liten kiosk som låg i närheten och beställde två mjukglassar.

" Hur går det med allting då? " frågade han medans vi satte oss på en stenkant.

" Det går bra! Jag behöver inte göra så mycket nu innan vi åker på turne. Bara musikvideon. "

" Åh, det var ju skönt. Jag har också en lite ledigt, så jag tänkte åka till Canada för att hälsa på min familj och så. "

" Det låter härligt. " Jag kollade in i hans vackra ögon innan jag tittade bort, så att han inte märkte det. Hans hasselbruna ögon var så vackra att jag nästan tappade andan, nu kunde jag förstå hur alla dessa fans älskade honom så mycket. Han var så vacker hela han.

" Vill du åka? " frågade han.

" Spelar ingen roll, men visst. "

Vi reste oss upp och hann båda två äta klart glassen innan vi var framme vid bilen. Vi körde hem till mig och när vi var framme så satt jag kvar i bilen en stund.


" Vill du följa med upp och kolla på en film? " frågade jag lite smått nervöst.

" Om jag får. " log han och jag skrattade " självklart."

Han parkerade bilen och vi gick tillsammans upp till mig.

" Åh, vad fint ni har det. "

" Tycker du verkligen det? Det är några designers som mamma anställde." suckade jag och vi gick upp till övervåningen.

" Vilken film vill du se? "

" Jag vet inte, välj du."

" Välj du filmen så går jag ner och fixar snacks."

" hm, okej. "

Jag log och gick ner för trappan, jag fixade i ordning popcorn och läsk innan jag gick upp igen. Han höll en film i handen och hade redan hunnit peta in den i dvden.

" Så du är lite teknisk trots allt. " flinade jag och satte mig på sängen medans jag la allting på bordet brevid.

" Ja, lite har man väl lärt sig. " filmen sattes igång och han pausade.

" Ska jag släcka lampan? "

" Ja, gör du det. " log jag och drog bort överkastet, då fanns det som tur var tre kuddar till oss. Jag la mig under täcket och satt upp i sängen ungefär, fast jag la kudden bakom så att det inte skulle bli så hårt. Han släckte lampan och rummet blev nästan svart om inte tv skärmen skulle lysa upp.

" Vilken film valde du förresten? " han satte sig brevid mig men struntade i täcket.

" Öh, jag vet inte. Men det var skräck iallafall. "

" Åh typiskt. " suckade jag.

" Du kan luta dig emot mig om det blir läskigt. " sa han med ett flin och jag slog till honom på armen.

" Vi får väl se vem det är som blir rädd. "


Han startade filmen med ett skratt som lät som musik i mina öron och förtexterna rullade på. Sedan började den med någon tjej som satt på knä framför ett brinnande hus, jag visste direkt att det var The Ward men jag sa ingenting.

" Skulle du kunna räcka mig popcornen? " frågade Justin efter halva filmen och jag gav honom dom, jag var ganska rädd, det hade jag alltid varit för skräckfilmer. Jag var mer för komedier och sådant.

" Du är inte rädd va? " flinade han.

" Lite bara. " erkände jag och då kände jag en hand som tog min. " var inte rädd babe. "

Jag började rodna vilket såklart inte syntes i mörkret men det blev tyst igen och ett par gånger blev jag faktist så rädd att jag lutade mitt ansikte mot Justins axel. Dessutom tyckte jag om att luta mig emot honom.


Justin åkte hem efter filmen, Kenny fick komma och möta honom så att ingenting skulle hända.


" Så har det hänt någonting speciellt i skolan? " frågade jag Chelsea tre veckor senare. Justin hade åkt till Kanada bara några dagar efter, och imorgon skulle han komma hem för att på tisdagen skulle vi åka. Tiden hade gått så snabbt, jag hade hunnit spela in min musikvideo, men det var bara det jag hade gjort. Jag hade såklart användt tiden till att umgås med familj och vänner nu när jag skulle åka bort så länge, jag hade även spenderat mycket tid med Twister som mamma skulle hjälpa mig med under tiden.

" Njae, allting är nästan som förut. Adrianna leder cheerleadingen, så jag hoppade av. Hon dejtar även Lucas.. " det blev lite som ett slag i magen. Men jag höll ut och låtsades som ingenting. " Jag och Chad har börjat prata lite, han har slutat umgås med Lucas och verkar för en gångs skull lite vettig. Han har också bett om ursäkt."

" Åh, det var ju roligt. Varför har inte du berättat tidigare? "

" Jag tyckte inte det var så viktigt faktist. "

" Men det tycker jag, du är min bästa vän så allting du gör är viktigt för mig. "

" Aw. Lova att du messar mig varje dag medans du är borta. "

" Ja, jag ska försöka. Dessutom syns vi om en månad! "

" Ja, det är inte så jättelänge. Jag måste gå nu, tror du jag kan följa med till flygplatsen och åka en taxi tillbaka? "

" Ja absolut, jag betalar taxin. "

" Nej, men vi ses då, och jag ringer imorgon. " vi kramade om varandra och hon lämnade mitt hus, klockan var ändå tio på kvällen.


Vi hade varit tvungna att avliva våran hund, som vi hade. Hon hade fel på sitt ena ben så det fanns ingenting dom kunde göra, jag saknade henne fortfarande men jag visste att hon hade det bättre vart hon var nu. Jag stoppade in mina hörlurar i öronen och började lyssna på Beyonce - we run the world. Jag älskade den låten, efter jag lyssnat på ett par låtar började jag nynna på något nytt alldeles själv och tillslut hade jag faktist en början på en sång.

Jag fick ett sms utav Selena, vilket jag aldrig fått förut faktist så jag fick lite skakade händer.


Förlåt att jag inte svarat på ditt mess! Hörde att du ska på turne nu, men vi tar det såfort du kommer tillbaka eller om du får en helg ledigt. Lycka till med allt!


Åh tack! Det kan vi absolut göra, jag smsar direkt när jag vet någonting. Ha det bra! :)

Jag la undan min mobil och började packa kläder, om två dagar skulle jag få spendera tre månader med Justin.



Okej.. detdär men LÅNGA novellen, alltså det är bara en del! det kommer inte bli en novell, utan bara en enda lång del! jag publicerar den om en vecka kanske :) ha en trevlig kväll!

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-13 @ 23:44:23
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/august/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-08-14 @ 00:01:09
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Sara

Jätte fin blogg! :D

2011-08-14 @ 00:24:29
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: J

AWESOME

2011-08-16 @ 00:42:47
URL: http://storyofjustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0